Osječke kocke

Nedavno mi je prijateljica spomenula ovaj kolač, nahvalila ga i obećala potražiti recept. Nestrpljivo sam  čekala da ga isprobam kao i uvijek kad mi netko tako nahvali neki kolač. No, ovog puta je recept premašio sva moja očekivanja. Preda mnom je bio jednostavno divan, starinski kolač :).

Iako se ne sjećam da sam ikad jela baš ovaj kolač, njegov izgled i okus i miris su toliko poznati i moji kao da ga je zaista baš moja baka pekla.
Kombinacija jabuka, oraha i čokolade je prefina, a kolač je izuzetno sočan te ga je zbog toga nešto teže rezati u savršene kocke.

No, zato je to ovo savršen svakodevni kolač koji ću ispeći još sigurno puno puta.








4 jaja
120g šećera
2dl ulja
2dl mlijeka
200g brašna
2 žlice kakaa
1 prašak za pecivo

6 naribanih jabuka
2 žlice soka od limuna
100g šećera u prahu
1 vanilin šećer ili 1 žlica ekstrakta od vanilije
100g krupno sjeckanih tostiranih oraha

za glazuru:
100g čokolade
50g maslaca


Pećnicu ugrijte na 180°C.
Odvojite žumanjke i bjelanjke. Žumanjke stavite u posudu za miksanje i dodajte im šećer. Tucite ih el. mješalicom sve dok smjesa ne postane pjenasta, Tada im dodajte ulja i mlijeko pa nastavite još kratko miješati. Brašnu dodajte prašak za pecivo i kakao i dobro izmješajte pa uspite u smjesu. Umješajte velikom žlicom ili kuhačom dok smjesa ne ne postane glatka.

Kalup za pečenje namažite maslacem i pospite brašnom pa u njega ulijte tijesto. Pecite u ugrijanoj pećnici 15-tak minuta.

Dok se tijesto peče pripremite nadjev. Ogulite i naribajte jabuke i pokapajte ih limunom.
Bjelanjke istucite u čvrsti snijeg i dodajte im šećer u prahu i vanilin šećer ili ekstrakt vanilije. Tucite dok se ne pojave čvrsti vršci šauma. Umiješajte pripremljene jabuke i krupno nasjeckane, lagano popržene orahe.

Izvadite kalup sa polupečenim tijestom iz pećnice te po njemu rasporedite nadjev. Vratite u pećnicu na još 30 minuta.

Kad je pečeno izvadite iz pećnice i ohladite.
Ohlađeni kolač prelijte glazurom koju ćete pripremiti tako da otopite čokoladu na pari i u nju umiješate maslac.

Ohladite i uživajte!

Print


Primjedbe

Objavi komentar

Najčitanije