Bur kifle s orasima i makom

Eeee, ovo nije obična kiflica od lisnatog s orasima. Nije niti pecivo za doručak. Ne, ovo je ozbiljan kolač od lisnatog tijesta punjen prefinim nadjevom od oraha i bjelanjaka. Vrlo slatka, vrlo ukusna, vrlo prhka, no ne i meka, vrlo fina, vrlo jednostavna, vrlo posebna... Vrlo puna sjećanja na vrijeme moje mladosti i djetinjstva :). Pa ako vam i ne bude toliko posebno fina kao meni, molim da mi oprostite. Iako zapravo sumnjam da postoji netko kome neće biti posebno fina :). I ne, nisu mi ju pekle ni mama ni baka, kupovali smo ju ljeti na rivima Hvara i Splita. U Bobisa. Roditelji bi pili kavu, mi bi pile colu i zvjerkale po kolačima. Bile su fine i kremšnite i bobići, no bur kifle su mi bile posebne. Pa onda još kad se sjetim višesatnih čekanja na trajekte i trčanja do Bobisa po zadnju bur kiflu tog ljeta... Ah. Stara sam :D

No, moram priznati da sam posve i zaboravila  na ovaj kolač i sasvim slučajno naletjela na recept za njega. I saznala da je zapravo riječ o tradicionalnom mađarskom kolaču koji se osim sa orasima često priprema i sa makom. Tako sam ga i napravila, u obje varijante. Rezultat je bio čak pomalo i neočekivan - bur kifla sa makom uopće ne zaostaje za bur kiflom sa orasima. Naprotiv. Jednako je ukusna :). A možete ju napraviti i sa rogačem :)






potrebno vam je:

1 smrznuto lisnato tijesto ili 2 gotova svježa lisnata tijesta
2 bjelanjka
180g šećera
250g oraha ili 200g maka





Pećnicu ugrijte na 180°C.
Bjelanjke el. mješalicom istucite u tvrdi snijeg, dodajte šećer i miksajte dok se ne pojave sjajni vršci. Dodajte mljevene orahe ili mljeveni mak pa ih polako umiješajte velikom žlicom . Tijesto razvaljajte što tanje u dva pravokutnika veličine manjeg lima za kolače tj. veličine pravokutnika gotovog svježeg lisnatog tijesta. Pravokutnike prerežite na pola po duljini tako da se dobiju dvije duže trake. Rasporediti nadjev po sredini i ostaviti prazno po 1 cm sa svake strane. Čvrsto zarolati u dvije dugačke role. Prerezati svaku rolu na tri dijela i zavinuti ih u oblik polumjeseca. Peci na pek papiru 20 minuta na 180C. Vruće posipati šećerom u prahu.


Print



Primjedbe

  1. Sječam se ovih kifla iz razdoblja srednje škole, istina ne iz Bobisa iz neke male pekarnice na Žitnjaku. Moram ih napraviti.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Najčitanije