Slatke pogače od maslinovog ulja

Jeste li ikad pržili limunovu koricu u maslinovom ulju? Ako niste, sigurna sam da ne možete ni zamisliti kakav se tada zamaman miris širi kuhinjom... Pa onda kad nakon toga sjemenke sezama i anisa pržite u tavici, pa još otvorite bočicu sa likerom od anisa ili meštrom... A sve to dok još niste ni počeli zaista pripremati ovu divotu. Divota im nije u izgledu jer jesu neugledne, al zato mame predivnim mirisom i još boljim okusom.

Seviljske tortas de aceite ili sweet olive oil wafers/crackers spoj su savršeno usklađenih aroma, a kao većina tradicionalnih jela vrlo su jednostavne za pripremu.

I ako ikako možete, upotrijebite mlado maslinovo ulje jer će ovdje doći do punog izražaja njegova voćna aroma. I nemojte štedjeti na ulju ili misleći da sam pogriješila u receptu smanjivati količinu ulja.
Nisam i to tako mora biti  :) i samo ćete tako dobiti pravu hrskavost i neponovljivi okus.





za dizano tijesto:
400g glatkog brašna
1 žličica soli
1 instant kvasac
4 žlice maslinovog ulja
250ml tople vode
1 žličica smeđeg šećera

2dl maslinovog ulja
2 žlice sjemenki sezama
1 žličica smjeneki anisa
korica od jednog neprskanog limuna, oguljena u širokoj traci
1 žličica likera od anisa ili meštro
100g glatkog brašna
šećer sa malo cimeta za posipavanje

Pećnicu ugrijte  na 180°C.
U vodi otopite šećer, te ju dodajte u posudu u koju ste već stavili ostale sastojke. Umijesite elastično tijesto te ga odložite na toplo dok pripremate ostale sastojke.
Sjemenke sezama i anisa stavite u zagrijanu tavicu i lagano ih tostirajte dok sezamove sjemenke ne počnu pucketati. Tada ih prebacite u mužar i lagano istucite batićem tako da budu samo djelomično zdrobljene.
Maslinovo ulje ulijte u mali lončić te u njega dodajte limunovu koricu koju ste gulilicom za povrće u obliku široke trake ogulili sa limuna. Zagrijavajte dok limunova korica lagano ne posmeđi. Malo ohladite ulje, a koricu bacite.

Tijesto malo premijesite pa u njega dodajte tostirane sjemenke sezama i anisa, liker od anisa ili meštro, te ohlađeno maslinovo ulje. Miješajte mikserom dok tijesto ne pokupi svo ulje pa onda dodajte ostatak brašna i još malo miješajte da se sve spoji u tijesto. Dobit ćete vrlo mekano i uljasto tijesto.

Na lim za pečenje stavite papir za pečenje. Tijesto podijelite na loptice težine otprilike 30g te svaku tanko razvaljajte na papiru za pečenje.

U posebnoj posudi pomiješajte kristalni šećer za posipavanje sa malo cimeta te time obilno pospite pogače.
Pecite ih 15-tak minuta dok lagano ne posmeđe.
E, sad, ako imate brener možete ih i lagano spaliti da dobiju karameliziranu površinu. Ja ga nemam pa sam zadnjih nekoliko minuta podigla lim na najgornju policu i pekla par minuta pod upaljenim grill grijačem u pećnici. Šećer mi je tako lagano karamelizirao, a s brenerom se postiže puni bolji rezultat.

Ohladite ih, te poslužite uz čaj ili kavu i uživajte u okusima Mediterana :).

Printaj recept





Primjedbe

  1. Ništa slično nisam jela, mislim na kombinaciju maslinovog ulja u slatkim pogačicama. Ali uspjela si mi dočarati sve mirise iz uvodnog dijela i mogu misliti kako je ovo ukusno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Prvi puta čujem ali jako dobro izgleda. Moram isprobati.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo je sf za mene. Ali tako neodoljivo izgleda. Kako si ti vješta!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. joj, divna si :). Al znas kako sam ja, za razliku od tebe, nevjesta sa iglom i koncem. Igla i konac su za mene SF :)

      Izbriši
  4. Ove pogačice su sigurno prava "zaraza" :)
    super bi mi bile za večeru, bas fino izgledaju.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Najčitanije